First days Down Under! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lindy Broeren - WaarBenJij.nu First days Down Under! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lindy Broeren - WaarBenJij.nu

First days Down Under!

Blijf op de hoogte en volg Lindy

07 December 2013 | Australië, Airlie Beach

Hellooowww mates! Here I am again!

Ondertussen hebben we echt alweer hele mooie dingen gezien en vette dingen gedaan.

Na een hele lange reis van Dubai naar Cairns hebben we de eerste dag rustig aan gedaan om een beetje in het ritme van de Aussies te komen. We zijn even het centrum ingelopen om wat rond te kijken en informatie te vragen over verschillende tours. Voordat we het wisten hadden we een heel reismapje vol met allerlei folders van de tours die we geboekt hadden! We gaan echt hele vette dingen doen!

Onze eerste tour was meteen de volgende dag al. We zijn al om 7:30u met een zeilboot, genaamd Ocean Free, de Great Barrier Reef op gegaan. De crew van deze boot was heel gezellig en grappig. Op een heel mooi plaatsje met uitzicht op Green Island zijn we gaan snorkelen. Heel veel mooie kleine, maar ook hele grote vissen gezien. En zelfs haaien! Het zijn dan wel maar 1,5m lange reefhaaien, maar het zijn toch haaien. Dit was voor mij al een hele overwinning aangezien ik al bang ben voor een goudvis!!! Na ongeveer een uur gesnorkeld te hebben zijn we met een bootje naar Green Island gebracht, dit is een klein eiland op de Great Barrier Reef. Hier konden we een beetje rondlopen of op het strand liggen. Na een tijdje werden we weer opgehaald om terug naar de Cairns te zeilen. De hele dag zijn we beladen met lekker eten, vers fruit en op de weg terug kregen we zelfs een glaasje wijn. Helaas waren de golven mij iets te wild en had ik het al druk genoeg om mijn eten binnen te houden om ook maar aan wijn te denken! Ze zullen van ons wel gedacht hebben "Wat een duo!" aangezien Suus op de weg heen al ziek was. Maar verder was het echt een topdag!

De volgende dag moesten we onze vouchers ophalen voor alle geboekte trips. Helaas kregen we daar de mededeling dat ze ons hostel voor Byron Bay niet meer vrij was vanwege de drukte rond Kerst en Nieuwjaar. Hier moesten we zelf dus nog iets anders voor zoeken. Na ongeveer 2 uur te hebben gezocht, hadden we EINDELIJK een slaapplek. Niet ideaal.. maar we hebben ten minste iets! Na deze regelmiddag zijn we boodschappen gaan doen omdat we hadden besloten om de komende 2 dagen in het hostel te koken voor ons zelf. Allemaal lekker en gezond eten gekocht en aan de slag dan maar!

En de volgende dag stond de tweede tour alweer op de planning. We gingen namelijk naar Cape Tribulation en The Daintree Rainforrest. Cape Tribulation is een plek waar het regenwoud in de zee stopt. We zijn als eerste gestopt bij een Wildlife habitat. Hier hebben we al koala's en krokodillen gezien. En we hebben zelfs kangoeroes gevoerd. Daarna gingen we proberen om de krokodillen ook echt in het wild te kunnen spotten door met een boot over de Daintree River te varen. We hebben 2 krokodillen kunnen ontdekken, ook al lagen ze heel erg verstopt tussen bosjes en achter allerlei takken. Na de lunch zijn we gestopt bij Cape Tribulation Beach. Ook hier was het uitzicht echt super mooi! We zijn onderweg ook nog gestopt bij een uitzicht op de plek waar Steve Irwin overleden is, dat was wel erg apart. Na al deze mooie en geweldige indrukken was het alweer tijd om terug te gaan naar Cairns. Het was weer een geslaagde dag!

Cairns hadden we nu wel gezien.. op pad naar de volgende stop.. dus "Bye Cairns" en "Hello Mission Beach"! Helaas ging dit niet echt heel soepel aangezien we onze bus hadden gemist doordat de vrouw van de hostel de taxi niet had gebeld. Gelukkig hoefde we niets te betalen om het om te zetten naar een latere rit, maar we werden wel gewaarschuwd! Uiteindelijk is het dus goed gekomen, maar we vonden het zo erg.. Dit zou ons NOOIT meer gebeuren!

In Mission Beach is er niet heel veel te beleven maar het is heerlijk rustig en het uitzicht op het strand was heel mooi! Na aankomst waren we echt toe aan wat zonuren op het strand dus hebben we onze spullen op de kamer gedropt en zijn naar het strand gegaan! Vol enthousiasme legde we ons handdoekje klaar en smeerde we ons helemaal in met zonnebrand.. En liggen maar.. Dachten we! Er kwam opeens een man die allemaal stond te wijzen naar de luchten en "You need to get away!" Eerst dacht ik even dat het een gek was maar ineens zagen we allemaal skydivers aankomen vliegen. We hebben snel onze spullen gepakt en zijn van het strand gegaan. Anders hadden we er tussen gelegen! Hierna konden we pas echt gaan genieten van de zon en het strand.

Toen we een tijdje hadden gelegen wilde we bijna gaan toen er een paar jongens langs ons neer plofte en gezellig begonnen te praten. Het bleken de skydivers van eerder te zijn. Ze nodigde ons uit om na het eten naar hun kampvuur te komen op het strand. Het waren gezellige jongens dus dat hebben we gedaan, samen met een meisje wat we nu al een paar keer zijn tegengekomen tijdens het reizen. Het was erg gezellig en ik heb voor het eerst in mijn leven een vallende ster gezien!!

De volgende ochtend zijn we er om 5:00u uit gegaan om naar de zonsopgang te gaan kijken op het strand. Dit was echt super mooi! Daarna zijn we nog even terug naar bed gegaan. Rond 10:00u hadden we onze spullen gepakt omdat we moesten uitchecken. Maar we konden gelukkig nog wel een tijd aan het zwembad liggen want onze bus zou pas om 14:00u komen. Ik was lekker een ontbijt aan het pakken toen Suus naar mij toe kwam gerend.. Wat denk je? WE HADDEN ONZE BUS WEER GEMIST :-S :-$! Wij hadden blijkbaar een ticket voor 10:00u. Gelukkig kon ook dit kosteloos worden omgeboekt! Dit was weer even een stressvol momentje. We hadden nu zelfs nog een uur lange om nog aan het zwembad te liggen. Om 14:30u was het dan wel echt zover.. weer in de bus naar de volgende stop waar we onze pakjesavond hebben gevierd, Magnetic Island!

De volgende ochtend hadden we een champagne ontbijt met koala's. Hier waren ook andere Wildlife te zien zoals een slang, krokodillen, reptielen en papegaaien. Na het ontbijt mochten we een koala vasthouden en ermee op de foto. Hij was heel zacht en schattig. Alleen bij Suus hing hij er net bij alsof hij iets te veel champagne op had en een dikke kater had, haha.

In de middag wilde we gaan snorkelen in een van de baaitjes die hier heel mooi voor bleken te zijn. Het zou alleen wel 20 minuten lopen zijn. Dus we gingen op pad... Na ongeveer 25 minuten alleen maar bergopwaarts te hebben gelopen met onze slippers, snorkelspullen en handdoeken kwamen we een tegenligger tegen. We besloten toch maar even te vragen of het strand nog lang wandelen was. Haar antwoord: "There is no beach here!" :-( :-( We hadden op het begin de verkeerde afslag gepakt! Dus al helemaal bezweet liepen we die hele klim maar weer terug naar beneden om vervolgens de juiste afslag te pakken. Nog eens 20 minuten verder kwamen we bij een bord waarop stond aangegeven dat de baai naar rechts was. Echter was hier geen weg te bekennen.. Grrrrr! We hadden het echt gehad met dat lopen in de warmte. Na nog een stukje doorgelopen te zijn en weer uit te komen op niks hadden we het ECHT helemaal gehad en zijn we helemaal terug gegaan naar het hostel en in het zwembad geplonsd. Kortom: ongeveer 2 uur gelopen in de hitte om te snorkelen en uiteindelijk nog niet gedaan! Na dit hadden we het wel een beetje gehad met Magnetic Island. We waren blij dat we de volgende dag weer mochten uitchecken. Eerst moesten we nog een nacht met allerlei beestjes op onze kamer overleven! Maar gelukkig is ook dat gelukt en zitten we nu in de bus naar Airlie Beach om voor 2 nachten met een zeilboot de Whitsundays op te gaan. Een mooi vooruitzicht!

See ya all lataa!

Veel liefs vanuit Aussie land!

• 07 December 2013 - 15:49

Elles:

Wat een avonturen! Super leuk om te lezen!
    Have fun!

X Elles

• 08 December 2013 - 17:47

Vera:

Wat leuk om al die avonturen te lezen Lin en Suus!
    Geniet ervan meiden!

Liefs Vera

• 09 December 2013 - 09:36

Sanne:

lol! 'there is no beach here!'
    Geniet ervan daar!

• 19 December 2013 - 23:51

Albert Tielemans:

Hé Lindy, mooie verhalen en foto's. Veel plezier. Heb je al kangoeroe gegeten???
    Albert

• 21 December 2013 - 16:51

Luukie:

Super gaaf. Maar let in t vervolg wel n beetje op jullie bustijden! Doeidoei