Bye Dubai! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Lindy Broeren - WaarBenJij.nu Bye Dubai! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Lindy Broeren - WaarBenJij.nu

Bye Dubai!

Blijf op de hoogte en volg Lindy

29 November 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoooooooiii...

Hier ben ik dan met mijn eerste reisverslagje! Ondertussen vanuit onze tussenstop op het vliegveld van Tokio.

Dubai was al geweldig! Ten eerste is Emirates Airlines echt een aanrader... een mooi vliegtuig met goede stoelen, heerlijk eten, lekker wijntje, goede bediening en hele goede films! De tijd vliegt voorbij!

Onze kamer in het hotel was prima... op de badkamer na! Het was net een badkamer uit een slechte horrorfilm waar iemand vermoord gaat worden. Heel raar licht en de douche stond net in het donkerste hoekje met zo'n vies douchegordijntje. Na wat moed bij elkaar te hebben geraapt durfde Suus het als eerste aan om de douche uit te proberen. Helaas kwam hier eerst een pisstraaltje uit en stopte er toen mee. Dan maar gewoon snel gaan slapen aangezien het al 3 uur 's nachts was... het douche probleem is morgen aan de beurt!

Na eerst eens lekker uitgeslapen te hebben (tja, het is immers vakantie hè!) gingen we op pad. We werden nogal vaak raar aangekeken omdat wij als 2 nuchtere Europese toeristen lekker in onze korte broekjes daar over straat liepen. Dat wordt hier natuurlijk niet als logisch gezien met 30 graden, dan hoor je heel logisch in een lang zwart gewaad te lopen!!

Op dag 1 is het oude gedeelte van Dubai aan de beurt. Met een abra (bootje) over de Dubai Creek om naar allerlei soorten soeks (bazaars) te gaan, zoals een kruiden soek en goud soek. Een oude stadswijk Bastakiya bezocht waar we bijna BA'ers zijn geworden, Bekende Arabieren. We liepen in een keer midden op een filmset en stonden tussen de acteurs.. oeps!

Aangezien we het oude gedeelte snel gezien hadden zijn hebben we de metro gepakt naar de Mall of the Emirates met de veelbesproken Dubai Ski. Hier hebben we een paar uur onze ogen uitgekeken naar alle winkels die hier zitten. Echt ALLE grote merken hebben hier een winkel. Er zaten ook allerlei leuke eettentjes zoals The Cheesecake Factory.

Dag 2 is begonnen met een bezoek aan de Burj Kalifa, het grootste gebouwd ter wereld. Het uitzicht op de 124ste verdieping was een beetje stoffig, maar nog steeds heel erg mooi. Toen we weer "black om earth" waren zijn we door de Dubai Mall gelopen die naast de Burj Kalifa was. Jaja.. weer een winkelcentrum met heel veel grote namen en gekke dingen zoals een waterval, schaatsbaan en heel groot aquarium! We keken onze ogen weer uit.

'S middags was even tijd voor actie! Een echte Dessert Safari! Met een jeep door de woestijn racen, stoppen op een hoge berg voor een prachtige zonsondergang en als afsluiter een BBQ midden in de woestijn in een kamp. Top!

Weer terug in de stad zijn we nog naar de fontijnenshow van de Burj Kalifa. Dit is grootste fontijnenshow ter wereld. We waren er blijkbaar op en speciaal moment want Dubai had net de Expo 2020 gewonnen (we weten nog steeds niet wat dit inhoud, maar het is erg speciaal zoals we aan de mensen konden merken)! Deze overwinning werd gevierd met een Burj Kalifa die van onder tot boven vuurwerk afstak. Dit gebeurt normaal alleen met oud op nieuw. Ook was de grote toren helemaal belicht met blauwe lampen wat normaal gesproken ook niet is. Dit was echt super mooi!

Onze laatste dag in Dubai was lekker relaxed. Een bezoek aan het Atlantis hotel en The Walk. Dit is een boulevard langs de Dubai Marine waar heel veel leuke eettentjes en terrasjes zaten. Op een leuke pleintje met mooi uitzicht zijn we wat gaan eten. Na het eten hebben we nog een shisha (waterpijp) besteld om nog even na te genieten van onze dagen in Dubai. Het was mooi, maar nu is het tijd voor het echte werk... We are going DOWN UNDER... Australia here we come!!!

• 29 November 2013 - 14:35

Karen:

Hoi Lindy,

Wat geweldig! Ik krijg er spontaan reiskriebels van en je hebt mijn nieuwsgierigheid naar Dubai aangewakkerd. Gaaf zeg!

Veel plezier tussen de Ozzie's!

Liefs uit Panama,
    Karen

• 29 November 2013 - 17:58

Anita:

Hoi Lindy en Suus,

Leuk om te lezen en te zien wat jullie beleven!

Veel plezier!

liefs Anita

• 30 November 2013 - 09:52

Sanne:

Ha Lin,
    Op een filmset! Hihi Van welke film? Even kijken of jij straks bij de aftiteling staat! ;)
    Veel plz!

• 30 November 2013 - 17:04

Lieke:

Hee Lin en Suus,

Wat een verhaal nu al, en dat is vast nog niet alles!!

Leuk, veel plezier meiden!!

Xxx Lieke

• 30 November 2013 - 20:05

Mieke:

Hoi Lindy en Susan,

Wat een mooie fotos zeg! En leuk dat we jullie reisverslag krijgen en een beetje mee kunnen genieten. Heel veel plezier daar in Australia!! Kijk effe of je de McClouds Daughters ergens tegen komt......

xxx Samantha, Melissa, Hans en Mieke

• 02 December 2013 - 06:56

Wendy:

Jeej je eerste verslag! Super tof om te lezen wat jullie zien en beleven!!
    Die foto's zijn ook heel gaaf :)!
    Lieve meisjes geniet ervan! Kijk nu al uit naar je volgende verslag.